Wednesday, November 4, 2009

Indah Fatamorgana


haa...New spirit..well, we should not blame ourself right...janji aku da try the best for that paper..da la tak moh cakap lagi pasal tu...Right now I'm very busy with my design..and for my final project..teng..teng..teng...korg penah dgar lagu Fatamorgana tak?ala...yg kumpulan nasyid Hijjaz pnah popularkan dlu...hehe..aku pilih lagu ni sbgai idea design utk final project aku..hurmm..before that, do you know what is it meant by fatamorgana actually?Fatamorgana is a natural phenomenon and also known as mirage..For example, when you are driving on a highway in a very hot and sunny day,you will noticed that sometimes, few metres from your moving car there is an effect of water on that particular area..as you getting near and nearer to that area...you find out that there is no water at all..and you will see the water is at different position..and that is what we called fatamorgana..huhu..fatamorgana ni slalu digunakan sbg bahasa kiasan dalam dakwah terutamanya..sbb..isi kat dalam perut dunia macam harta sume tu digambarkan sbg fatamorgana...so manusia skrg slalu lalai mengejar fatamorgana dunia yg sebenarnye hanyelah khayalan semata-mata dan tak kekal pun.menyesatkan manusia lagi adela..ha..panjang lebor den cito ni ha..nk menerangkan design aku..hehe..skrg aku still dlm proses nk menguatkan lg element dlm design aku..takpe..chaiyok..chaiyokk..lin..

No comments:

Post a Comment